سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب سئو

سئو چیست و چرا مهم است

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در طراحی یک سایت ، عوامل گوناگونی وجود دارد. با این وجود یکی از فاکتورهایی که اهمیت آن بسیار بیشتر از دیگر بخش‌ها است، سئو لارج (SEO)  است. در ادامه به معرفی کامل سئو می‌ پردازیم. اگر مدیر یک وب سایت هستید یا قصد دارید یک وب سایت راه اندازی کنید قطعا به این فکر می کنید که چطور بازدید وب سایت خود را افزایش دهم؟! یکی از برترین و بهترین تکنیک ‌های افزایش بازدید سایت، نمایش سایت در برترین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت وب سایتتان از طریق سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده برای همه مفهوم سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را بیان کنیم.پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

1-سئو چیست؟

کلمه سئو SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که یه صورت خلاصه SEO ( سئو ) گفته می شود. که این کلمات به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که باعث می شود وب سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیتی شما در نتایج موتور های جستجو از جمله گوگل google ،یاهو yahoo و بینگ bing برای کاربرانی که به دنبال خدمات یا محصولات شما از طریق موتور های جستجو هستند معرفی و دیده شود.

اینکه وب سایت شما در بالاترین نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد بسیار ارزشمند است چرا که شما وب سایت خود را در معرض دید هزاران کاربری قرار می دهید که روزانه در موتور های جستجو بخصوص گوگل جستجو می کنند و به دنبال محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود هستند با توجه به اینکه کاربرانی که از طریق جستجوی کلمات کلیدی به سایت شما وارد می شوند ( ترافیک هدفمند ) امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری سایت شما بسیار بالا می رود.

رسیدن به نتایج برتر گوگل در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند تکنیک ها و اقداماتی است که باید بر روی سایت پیاده سازی شود تا سایت شما به ترافیک هدفمند دست یابد. در ادامه مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در ابطه با هدف از سئو سایت صحبت می کنیم.

 

2-هدف از سئو سایت چیست؟

هدف از سئو در واقع کمک به وب سایت ها برای دستیابی به بالاترین نتایج موتور های جستجو است. این کار باعث افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی در سایت می شود. در بازار بزرگ امروز که هر کسی به دنیال افزایش فروش کسب و کار خود است امروز داشتن ترافیک هدفمند بسیار مهم است کسی که به خدمات و یا محصولات ما نیاز داشته باشد.

روزانه میلیون ها کاربر در سطح جهان برای برطرف کردن نیاز ها و مشکلات خود و رسیدن به جواب برای آنها در موتور های جستجو سرچ می کنند و به برترین وب سایت ها در نتایج جستجو مراجعه می کنند. بنابراین کاملا مشخص است که دست یابی به این کاربران بسیار ارزشمند است و می تواند سایت شما را به موفقیت برساند. سئو بهترین راه برای رسیدن به موفقیت برای سایت شماست.
خب تا اینجای کار بخش اول مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را توضیح دادیم در پارت بعد در رابطه با چرایی سئو سایت صحبت خواهیم کرد، حتما بخوانید.

 

 

 3-چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

بیشتر کاربران یکی از 5 پیشنهاد برتر را در نتیجه جستجوی خود انتخاب می کنند. هرچقدر که شما در رتبه بندی نتایج موتور های جستجو بالاتر باشید شانس بیشتری برای افزایش ترافیک و افزایش فروش سایت خود دارید.

سئو باعث بیشتر دیده شدن سایت شما می شود هرچقدر سایت شما نیاز کاربرانش را به خوبی برطرف کند و به سوالات کاربرانی که وارد وب سایت شما شده اند به خوبی پاسخ دهد باعث به اشتراک گزاری سایت در بین کاربران شبکه های مجازی مختلف و فروم ها می شود.

بیشتر از 60 درصد از کلیک ها به پنج نتیجه اول جستجو اختصاص می یابد. این آمار نشان از اهمیت بسیار بالای سئو دارد و به خوبی متوجه می شویم که چرا باید ساتمان را سئو کنیم؟
خب تا اینجای کار سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ را به طور کامل درک کردیم.اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می توانید به صفحه ارتباط با ما بروید و از طریق یکی از راه های ارتباطی از ما مشاوره رایگان بگیرید.

گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو در بین کاربران برای نمایش سایت در برترین نتایج جستجو الگوریتم ها و قوانین خاصی را برای سئو کاران و مدیران سایت ها مشخص کرده است که با رعایت آنها سایت خود را برای گوگل و سایر موتور های جستجو بهینه می کنید.به طور کلی این قوانین و الگوریتم ها به دو بخش

  • سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی سایت on page seo
  • سئو خارجی یا بهینه سازی خارجی سایت off page seo

که در ادامه این مقاله توضیحاتی در رابطه با این تو بخش خواهیم داد.

 

4-سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی سایت چیست؟ ( on page seo )

سئو داخلی on page seo به مدیریت داخلی تمامی کد ها و یا محتوا های سایت مثل متن،ویدیو،فایل ها،تصاویر،پادکست ها و… گفته می شود به صورت کلی می توان گفت هرآنچه که در سایت خود آپلود می کنید مربوط به سئو داخلی on page seo می شود.

سئو داخلی اولین قدم برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است هر تغییری می تواند در نتایج جستجو تاثیر گزار باشد.عناصر مهمی که در سئو داخلی تاثیر بالایی دارند را در ادامه می گوییم اما به دلیل اینکه ما قصد داریم در این مقاله به صورت ساده بیان کنیم فقط بخش های مهمی از سئو داخلی را بیان می کنیم و از توضیح دادن بیش از اندازه صرف نظر می کنیم:

  • تگ عنوان title tag
  • تولید محتوای اصولی و بهینه
  • استفاده صحیح از تگ های H
  • لینک های داخلی
  • استفاده از تصاویر بهینه با تگ alt و عنوان مناسب
  • افزایش سرعت سایت
  • کلمات کلیدی keywords
  • ساختار آدرس url
  • و…

 

5-سئو خارجی یا بهینه سازی خارجی سایت چیست؟ ( off page seo )

سئو خارجی off page seo به مجموعهای از کارها و اقداماتی گفته می شود که کاملا در خارج از وب سایت انجام می شود و برخلاف سئو داخلی اصلا نیازی به پنل مدیریتی وب سایت نیست.

اولین قدم برای بهینه سازی سایت سئو داخلی بود که با رعایت اسنتاندارد های مشخص شده از سمت گوگل در جهت قرار گیزی ساایت در نتایج برتر انجام می شود. اما عوامل دیگری در این رتبه بندی دخیل است که در سئو خارجی سایت off page seo انجام می شود.

کار بر روی سئو خارجی سایت خیلی حساس تر از سئو داخلی است چرا که با کوچکترین اشتباه ممکن است سایت شما از طرف گوگل جریمه شود و رتبه های خود را در نتیج از دست دهد در نتیجه ورودی گوگل شما به صفر می رسد که این خبر بسیار برای صاحبان وب سایت بد است. بهترین راه برای اینکه وب سایت خود را از جریمه گوگل نجات دهید تحقیق و بررسی کامل در زمینه سئو خارجی است و یا اگر خودتان وقت ندارید سپردن سئو سایت به دست متخصصین این حوزه است. چرا که در صورت جریمه شدن از سمت گوگل بازگشت سایت به رتبه های قبلی کاری بسیار دشوار است و از طرفی گوگل به وب سایت شما سخت تر اعتماد کرده و این در رتبه بندی سایت شما بسیار تاثیر گزار است.

 

6- روش های سئو

تکنیک ها و روش های سئو سایت به دو روش کلی تقسیم می شود

  • سئو کلاه سفید white hat seo
  • سئو کلاه سیاه black hat seo

که در ادامه مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ در مورد این دو تکنیک سئو صحبت می کنیم که در واقع به چه صورت انجام می شوند.

 

7- سئو کلاه سفید white hat seo

سئو کلاه سفید به مجموعه ای از فعالیت ها و تکنیک هایی که در بهینه سازی سایت استفاده می شود که مطابق قوانین و الگوریتم های گوگل باشد. در این روش متخصصین سئو از تکنیک استاندارد و قانونی سئو استفاده می کنند که باعث افزایش رتبه سایت در بلند مدت می شود.

در این روش از هیچ تکنیک غیر قانونی برای فریب و دور زدن قوانین گوگل استفاده نمی شود.این روش مطمئن ترین و بهترین روش سئو است که بهترین نتایج را به همراه دارد.

 

8-سئو کلاه سیاه black hat seo

در روش سئو کلاه سیاه سعی بر فریب و دور زدن قوانین گوگل بوده که بدون طی کردن مسیر قانونی در برترین نتایج قرار بگیرند.این روش مورد تایید گوگل و هیچ از یک موتور های جستجو نیست.

در روش سئو کلاه سیاه باعث رشد سریع سایت در نتایج موتور جستجو می شود ولی در صورتی که موتور های جستجو متوجه این مورد شوند سایت از طرف موتور جستجو پنالتی شده و از تمامی نتایج به صورت کامل حذف می شود و عملا سایت دیگر کاربردی ندارد. این روش کاملا اشتباه بوده و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

 

9-نتیجه گیری سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

در مقاله سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ سعی کردیم که مفاهیم سئو را به صورتی کاملا ساده و قابل درک برای افرادی که کاملا تازه کار هستند بیان کنیم. بعد از خواندن مقاله به چند نکته مهم میرسیم:

  • در دنیای امروز داشتن سایت برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است شما با داشتن سایت بی نهایت می توانید بازدید کننده داشته باشید و بی نهایت از محصولات و خدمات خود را بفروشید.لازمه سئو و افزایش ترافیک ودر نتیجه فروش بیشتر یک سایت عالی است.پس همین حالا اقدام کنید.
  • در قسمتی از مقاله تحت عنوان هدف از سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم به صورت کامل و واضح در رابطه با خاصیت سئو و پیشرفت هایی که در سایت ما دارد آشنا شدیم.پس از سئو سایت قافل نشوید.اگر خودتان به سئو تسلط ندارید ما می توانیم در پیشرفت وب سایتتان شما را کمک کنیم. می توانید برای ثبت سفارش سئو سایت کلیک کنید.
  • حتما حتما حتما از روش های سئو کلاه سفید white hate seoاستفاده کنید چرا که بهترین راه و مطمئن ترین راه سئو است و خیالتان از بابت پنالتی شدن نیز راحت است.

منبع : دنیای وب