سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب سئو

مشاور سئو چه کسی است

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است این سوالات را از خود بپرسید:

– مشاور سئو چیست؟
– یک متخصص سئو در واقع چه کاری انجام می دهد؟
– آیا برای انجام سئو سایت شرکتم نیاز به استخدام شخصی دارم؟

بیایید بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم…

مشاور سئو کیست و چرا به آن نیاز دارم؟

خوب، معمولاً یک “مشاور” از هر نوعی که باشد، در یک موضوع خاص متخصص است و برای ارائه مشاوره در مورد آن موضوع توسط افراد یا شرکت هایی که به آن نیاز دارند، پول می گیرند.

مشاور سئو متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و به کسی گفته میشه که متخصص سئو باشه و با سابقه و تجربه ای که داره بتونه یه کسب و کار رو آنالیز کنه و با راهنمایی ها و پیشنهاداتی که میده باعث رشد، افزایش رتبه و نرخ تبدیل سایت بشه.

حداقل، یک مشاور یا شرکت مشاوره حرفه ای سئو باید تجربه و تخصص زیادی در زمینه های زیر داشته باشد

اماقبلش این هم باید بدونیم که  اکثر مردم تمایل دارند که سئو را به عنوان یک استراتژی خارج از سایت در نظر بگیرند، که معمولاً به معنای ایجاد لینک و سیگنال های اجتماعی است، اما موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از اینکه هر یک از تکنیک های دیگر کار کند، در سایت شما انجام شود. اساساً وب‌سایت شما باید « دوستانه موتور جستجو » باشد تا بتواند رتبه خوبی داشته باشد، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، و مشاور سئو شما باید بتواند در مورد کارهایی که باید در سایت خود انجام دهید تا آن را برای رتبه‌بندی آماده کند، به شما توصیه کند.

پس همه چیز لینک سازی و رپورتاژ نیست که خیلی از دوستان این رو انجام می  دن و میگن رتبه هامون گیر کرده و هرچی می زنیم بالا نمیاد

در اینجا برخی از عوامل داخلی که شرکت مشاوره شما باید بتواند به شما کمک کند آورده شده است:

* بهترین عنوان سایت – درست کردن  عنوان بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. و یک  عنوان به درستی بهینه شده می تواند برای SEO معجزه کند.

*  سئو توضیحات مقاله – تقریباً همان چیزی است که  در مورد عنوان وجود دارد. برای بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت بسیار مهم است، اما “درست” آسان نیست مگر اینکه حرفه ای باشید. خیلی ها هستند که میگند مقاله ما یونیک هست و بهتر از سایت های دیگه اما بالا نمیاد و فک می کنند سئو محتوا رو به درستی انجام دادند

* برچسب های سایت  – علاوه بر عنوان و توضیحات، بسیاری از متا تگ های دیگر نیز وجود دارند که بسته به وب سایت و موقعیت خاص شما ممکن است مهم باشند یا نباشند. متخصص SEO که استخدام می کنید باید بتواند در این مورد به شما مشاوره دهد.

* محتوای با کیفیت – مهمترین بخش هر وب سایت و حیاتی برای دستیابی به رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو. اما آیا صفحات شما واقعاً با محتوای واقعاً با کیفیت از دیدگاه گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو به خوبی نوشته شده اند؟ احتمالاً اینطور فکر می کنید اما ممکن است تعجب کنید!

* چگالی کلمه کلیدی – چیز دیگری که نمی خواهید خراب کنید. خیلی کم است و ممکن است هرگز برای اصطلاحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید رتبه بندی نکنید، خیلی زیاد و ممکن است به دلیل بهینه سازی بیش از حد جریمه شوید. این یک خط خوب برای راه رفتن است!

* LSI (Latent Semantic Indexing) – خلاصه اصلی LSI این است که محتوای یک وب سایت توسط گوگل خزیده می شود که در آن رایج ترین کلمات یا عبارات همراه با مترادف ها و کلمات مرتبط با آنها به عنوان کلیدواژه شناسایی می شوند.

مثلا؛ اگر عنوان صفحه شما “حقایق حیوانات” بود، موتورهای جستجو انتظار دارند کلمات دیگری مرتبط با آن را در محتوای صفحه پیدا کنند – مانند سگ، گربه، پرنده و غیره…

این به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید زیرا گوگل متوجه می شود که صفحه / سایت شما واقعاً در مورد موضوع است. بعلاوه، ممکن است علاوه بر کلمات کلیدی اصلی خود، برای اصطلاحات LSI نیز رتبه بندی کنید.

* ساختار سایت – آیا صفحات شما از داده های ساخت یافته برای پشتیبانی از فهرست ها استفاده می کنند؟ آیا موتورهای جستجو می توانند به راحتی سایت شما را بخزند؟ آیا مشکلات محتوای تکراری به درستی در سایت رسیدگی می شود؟ آیا طراحی سئو دوستانه است؟ اینها همه چیزهایی هستند که مشاور شما باید بتواند به شما بگوید و در صورت نیاز به رفع آن کمک کند.

* سرصفحه ها – آیا عنوان و عنوان های فرعی شما از برچسب های HTML صحیح و کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنند؟

* سرعت سایت – این امر اهمیت سئو را افزایش می دهد زیرا همه چیز در اینترنت سریعتر و سریعتر می شود. مردم بی حوصله هستند، بنابراین سایت شما برای بهترین نتایج باید خیلی سریع بارگذاری شود.

مثلا خودتان اگر کلمه ای رو جستجو می کنید وچند تا سایت باز می کنید مگه اینطور نیست که سایتی که سریع تر باز میشه رو زودتر نگاه می کنید؟ باید به این هم فکر کنید که کاربر اون سایت مشکلش حل شه و بقیه سایت ها رو نبینه و ببنده

* سازگار با موبایل – سایت‌ها در دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ها بسیار متفاوت از رایانه‌های معمولی نشان داده می‌شوند. دنیا به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به تلفن همراه است و این روزها افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه آنلاین می شوند تا رایانه. بنابراین بسیار مهم است که سایت شما موبایل فرندلی باشد و به درستی برای آن بهینه شده باشد.

* داده های ساختاریافته / نشانه گذاری طرحواره – داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می دهد تا سایت شما را به درستی درک کنند، که می تواند به سئو کمک زیادی کند.

… و خیلی چیزهای دیگر! آنها باید در بهینه سازی وب سایت شما بسیار خوب باشند یا به شما آموزش دهند که چگونه این کار را خودتان انجام دهید. شما ازمشاور سئو درخواست می کنید زیرا آنها در این زمینه متخصص هستند.

سئوی خارج از سایت

یک بار دیگر، من وارد هیچ جزئیات واقعی در مورد استراتژی های مختلف سئو خارج از صفحه نمی شوم، به این دلیل که این کار امکان پذیر نیست. صدها دوره کامل، کتاب الکترونیکی، سایت‌های عضویت، ویدئوها، وبلاگ‌ها، گروه‌ها، و انواع چیزهای دیگر وجود دارد که دقیقاً به این موضوع اختصاص داده شده است – نمی‌توان آن را در یک پست آموزش داد.

به همین دلیل شما به دنبال یک آژانس سئو هستید، بنابراین کارشناسان آنها می توانند این موارد را به تیم شما آموزش دهند یا این کار را برای شما انجام دهند. من فقط خلاصه‌ای سریع ارائه می‌کنم تا شما بدانید که چه چیزی را نمی‌دانید، و مطمئن شوید که مشاور احتمالی شما می‌داند!

* لینک سازی – این یکی از مهمترین بخش های سئو است، اما راه های خوبی برای انجام آن وجود دارد و راه های وحشتناک زیادی برای انجام آن وجود دارد. شما باید تفاوت را بدانید و آن را به درستی انجام دهید. موارد کمی، در صورت وجود، می تواند رتبه شما را بیشتر از دریافت بک لینک مناسب افزایش دهد. و هیچ چیز نمی تواند رتبه شما و آینده وب سایت یا تجارت شما را سریعتر از جریمه شدن به دلیل استفاده از تاکتیک های لینک سازی بد خراب کند. این کاملاً حیاتی است که این کار به درستی انجام شود!

* رسانه های اجتماعی – اهمیت این موضوع به عنوان یک عامل رتبه بندی به طور قابل توجهی در حال افزایش است.در حال حاضر یکی از مهم ترین بخش های سئو است. آیا محتوای شما در شبکه های اجتماعی منتشر می شود؟ آیا توسط افراد قابل اعتماد و محترم در حوزه شما به اشتراک گذاشته می شود؟

هرچه تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، توییت‌ها، پین‌ها، رای‌های مثبت، موارد دلخواه و هر رسانه اجتماعی دیگری که سایت شما را دوست دارد بیشتر شود، برای تقویت رتبه‌بندی شما در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو بهتر خواهد بود. ناگفته نماند که این موارد ترافیک مستقیم زیادی را به همراه خواهند داشت و برندسازی کسب و کار شما را تقویت می کند.

* ویدئوها – از بسیاری جهات ویدئوها آینده اینترنت هستند و بازاریابی ویدئویی آینده سئو است. یوتیوب خود رتبه 2 پربازدیدترین وب سایت در جهان و همچنین موتور جستجوی شماره 2 در جهان است که تنها پس از گوگل که به طور تصادفی مالک آنها است، قرار دارد.

باید این درک کنیم که خیلی از کاربران جدیدا با وجود اینستاگرام که معروفیتی زیادی بین کاربران ایرانی داره و اینکه حوصله کاربران کم شده پس ویدیو داره محبوبیت زیادی رو به دست میاره تو محتوای سایت

ویدیوهایی که به درستی بهینه سازی شده اند معمولاً رتبه بسیار خوبی دارند و معمولاً این کار را بسیار سریعتر از یک وب سایت معمولی انجام می دهند. آنها همچنین برای پیوندها عالی هستند، برای قرار گرفتن در معرض و نام تجاری استثنایی هستند، و به خودی خود محتوای عالی هستند. به علاوه، آنها بسیار بیشتر از محتوای متنی به اشتراک گذاشته می شوند و دوباره پست می شوند.

کاری که نباید انجام داد!

وقتی صحبت از بهینه سازی موتور جستجو می شود، کارهای زیادی وجود دارد که نباید انجام دهید. اینها اغلب بارها مهمتر از کاری هستند که باید انجام دهید. اجتناب از این موارد برای موفقیت وب سایت شما به صورت آنلاین حیاتی است! شما می توانید 100 کار را به درستی انجام دهید و تنها یک اشتباه می تواند رتبه شما را کاملاً خراب کند، جریمه شود یا حتی محروم شوید. بسیار مهم است که شخص یا شرکتی که با شما مشاوره سئو انجام می دهد بداند چه کاری را نباید انجام دهد و به شما کمک می کند از آنها دوری کنید.

در اینجا خلاصه ای کوتاه از تنها چند مورد از این موارد آورده شده است:

* بهینه سازی بیش از حد – استفاده از کلمه کلیدی خود بارها در محتوای خود یا در تلاش های ایجاد لینک.

* پیوند غیرطبیعی – تعداد زیادی لینک از یک نوع سایت، تعداد زیادی لینک dofollow، استفاده مکرر از یک متن لنگر مشابه و غیره.

* ارسال هرزنامه لینک – سایت شما را با پیوندهایی از هر کجا و همه جا منفجر می کند. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، معمولاً کمتر است.

* لینک های با کیفیت پایین – در عصر بهینه سازی موتورهای جستجو، قطعاً کیفیت را بر کمیت می خواهید. فقط تعداد انگشت شماری لینک مرتبط با کیفیت فوق العاده بالا صدها لینک با کیفیت پایین را هر روز شکست خواهد داد.

* انواع خاصی از پیوندها – همه پیوندها یکسان ایجاد نمی شوند. این روزها برخی از تاکتیک‌های لینک‌سازی وجود دارد که می‌تواند آسیب‌های بسیار بیشتری نسبت به سود داشته باشد. مشاور شما باید بداند آنها چه هستند و مطمئن شود که سایت شما از آنها فاصله زیادی دارد.

* محتوای بد – چرخش، کپی، سرقت ادبی، یا صرفاً نوشتن محتوای با کیفیت پایین می تواند از بسیاری جهات برای وب سایت شما مضر باشد.

به روز رسانی های گوگل

صنعت سئو همیشه در حال تغییر است. این امر تا حد زیادی به این دلیل است که گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه الگوریتم‌های خود (عوامل رتبه‌بندی) را برای جلوگیری از هرزنامه‌ها و دیگر تاکتیک‌های مشکوک به‌روزرسانی می‌کنند. بنابراین، یک متخصص سئو واقعی در صدر تغییرات ثابت باقی می ماند تا همیشه با صنعت به روز باشد.